МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації

 Митницький навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  

 

ПОГОДЖЕНО                                                                               ЗАТВЕРДЖУЮ

Педагогічною радою закладу                                                      Директор Митницького НВК

Протокол № 8  від18.05.2018                                                       ___________В.О.Мазуренко

                                                                                                        Наказ по НВК №

                                                                                                         від  «       » __________2018р.

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

Митницького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Васильківського району Київської області

на 2019/2020 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні положення освітньої програми

 

Митницький   навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Васильківського району Київської області у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про  освіту",  "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту",   іншими  законодавчими  актами України, постановами Верховної  Ради України,  актами  Президента України,  прийнятими відповідно до Конституції  та законів  України, Кабінету Міністрів  України,  наказами  Міністерства освіти і науки України,  інших  центральних органів виконавчої влади,  рішеннями місцевих  органів  виконавчої влади  та  органів  місцевого  самоврядування, Положенням про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 12 березня 2003 р. № 306 (зі змінами).

Організація освітньої діяльності в дошкільних групах НВК у 2019/2020 навчальному році здійснюється відповідно до Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016/2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003р. №306 (зі змінами), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Статуту закладу, інших нормативно-правових актів.

Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти буде реалізований через чинну комплексну програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (у редакції 2017  року). 

            Заклад забезпечує реалізацію права громадян на здобуття повної загальної, базової середньої та дошкільної освіти.

  Згідно Статуту визначений тип закладу – навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад:

·        І ступінь – початкова школа (1-4 класи, термін навчання 4 роки);

·        ІІ ступінь – основна школа (5-9 класи, термін навчання 5 років);

·        ІІІ ступінь – старша школа (10-11 класи, термін навчання 2 роки).

·        дошкільна група – 2 різновікові групи (діти від 3 до 6 років).

 

  Мова навчання – українська.

 

Освітня програма передбачає:

-        формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності

дитини;

-       виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

-        утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

    Освітня програма складена:

·        для початкової школи:

для 1 класу – Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (під керівництвом Савченко О.Я.), затвердженої наказом МОН України від 21.03.2018 № 268

для 2-4 класів Типова освітня програма  закладів загальної

середньої освіти І ступеня, затвердженої наказом МОН України від

20.04.2018 № 407 ( навчальний план початкової школи з українською

 мовою навчання, Таблиця 1)

·             для основної школи:

для 5-9-х класів Типова освітня програма  закладів загальної

середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від

20.04.2018 № 407 ( навчальний план закладів загальної середньої освіти

 з українською мовою навчання і вивченням мови і вивченням мови

 корінного народу,  національної меншини (російської), Таблиця 12)

 

  Методологічною основою загальної середньої освіти є пріоритет загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально-виховного процесу на особистість дитини. Особлива увага має приділятись вивченню учнями української мови, вітчизняної історії, математики та оволодіння комп’ютерною грамотністю.

      Навчальний  план закладу включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову.

Факультатив:

- 9 клас – Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ\СНДу- 1 година на тиждень – з метою повноцінної загальної середньої освіти, підвищення рівня індивідуальної захищеності молоді від ВІЛ – інфікування, а також формування толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ (Програму схвалено Міністерством освіти і науки України, лист ІІТЗО від 04.08.10,  № 1.4/18 - 3169)

     Освітня програма НВК спрямована на формування загальної культури особистості учнів; їх адаптація до життя в суспільстві; створення основи для усвідомленого вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; виховання громадянськості, працьовитості, поваги до прав і свобод людини, любові до Батьківщини, оточуючого середовища.

 

 

 

Розділ 1. Призначення НВК та засіб його реалізації.

Духовна сила нації – творчий потенціал народу, глибоке усвідомлення надбання українців минулих років. Найважливіше завдання сучасної школи - розвивати творчі здібності учнів, допомагати їм реалізовувати свої таланти. Всебічний і гармонійний розвиток особистості передбачає єдність її освіченості, вихованості, загального розвитку. Виходячи з завдань сучасної школи, процес навчання покликаний забезпечувати три функції – освітню, виховну, розвиваючу.

Навчання має комплексний вплив на особистість, незважаючи на те, що освітня функція найбільш специфічна для даного процесу. Сама освіта передбачає формування не лише знань і умінь, але й певних якостей, світогляду, ідейності, моральності особистості та ін. Умовне виділення освітньої, виховної і розвиваючої функції є корисним у практичній діяльності вчителя, особливо при плануванні завдань навчання.

Освітня функція передбачає, в першу чергу, засвоєння наукових знань, формування спеціальних і загально-навчальних умінь і навичок. Наукові знання передбачають факти, поняття, закони, закономірності, теорії, узагальнену картину світу. У відповідності з освітньою функцією вони повинні стати надбанням особистості, ввійти в структуру її досвіду. Найповніша реалізація цієї функції повинна забезпечити повноту, систематичність і усвідомленість знань, їх міцність і дієвість. Це вимагає такої організації процесу навчання, щоб із змісту навчального предмета, що відображає відповідну галузь наукового знання, не випадали елементи, які є важливими для розуміння основних ідей і суттєвих причинно-наслідкових зв'язків, щоб у загальній системі знань не утворювалося пустот. Знання повинні бути належним чином впорядковані, набуваючи все більшої стрункості й логічної впорядкованості, щоб нові знання випливали з раніше засвоєних і прокладали шлях до наступних знань.

Конкретним результатом реалізації освітньої функції є дієвість знань, що виражається в свідомому оперуванні ними, у здатності мобілізувати попередні знання для отримання нових, а також сформованість найважливіших як спеціальних, так і загально-навчальних умінь і навичок.

Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Рівнями освіти в НВК є:

·        дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій;

·         початкова освіта, яка відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій;

·         базова середня освіта, яка відповідає другому рівню Національної рамки кваліфікацій;

·          профільна середня освіта, яка відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій;

Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

·        вільне володіння державною мовою;

·        здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;

·        математична компетентність;

·        компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

·        інноваційність;

·        екологічна компетентність;

·        інформаційно-комунікаційна компетентність;

·        навчання впродовж життя;

·        громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

·         культурна компетентність;

·         підприємливість та фінансова грамотність;

·          інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

 

У 2019/2020 навчальному році в закладі функціонує 10 класів та дві різновікові дошкільні групи для дітей від 3 до 6 років, а саме:

І ступінь: 1 клас – 6 учнів,  2 клас – 5 учнів, 3  клас – 8 учнів, 4  клас – 8 учнів.

Всього у початковій школі – 27 учнів.

ІІ ступінь: 5 клас – 8 учнів, 6 клас – 8 учнів,  7 клас – 6 учнів, 8 клас – 8 учнів,  9 клас - 11 учнів, 10 клас - 6 учнів

  Всього у основній школі –  47 учнів

  Всього 74 учні.

У навчально-виховному комплексі працюватимуть за 9-годинним режимом роботи дві різновікові дошкільні групи, де виховуватиметься 30 дошкільників.

Всього в закладі здобувають освіту 98 вихованців.

  Навчальна потужність 180 учнів. Навчально-виховний процес забезпечують 35 працівники НВК, з них 21 педагоги, серед яких 3 вчителів зі званням «Вчитель-методист», 3 вчителі зі званням «Старший учитель, 8 педагогів мають Вищу кваліфікаційну категорією. У НВК працюють лише 3 учителі-пенсіонери.

 

 

Розділ 2. Модель випускника НВК.

Випускник  Митницького НВК – це людина освічена, що самостійно здобуває знання, готова до прийняття морально виправданих рішень. Отже, сучасний випускник вміє усвідомлювати різноманіття життєвих цінностей (свобода, співпраця, повага іншої особистості), особисту самоцінність. Вміє здійснювати вибір: жити й працювати в різновіковому колективі. Здатний планувати своє життя у відповідності з метою, приймати рішення. Має життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з приладами, з комп’ютером.

Основні характерологічні орієнтири особистості випускника - вільна особистість. Особистість, що має високий рівень самосвідомості, громадянськості та самодисципліни. Така, що поважає себе, усвідомлює свою цінність та цінність іншої особистості, здатна нести відповідальність перед собою та суспільством. Гуманна особистість – проявляє милосердя, доброту, здатність до співпереживання, терпимість і доброзичливість. Готова надати допомогу, прагне до миру й розуміє цінність людського життя. Духовна особистість – має потребу до пізнання й самопізнання, рефлексії, має потребу в красі й спілкуванні. Творча особистість – наділена розвинутими здібностями, знаннями, вміннями, навичками, розвинутим інтелектом. Практична особистість – знає основи комп’ютерної грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, гарні манери, знає й поважає. Це людина, яка є прихильником здорового способу життя.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів початкової ланки. Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів.

Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Таким чином, педагогічний колектив Митницького НВК повинен виховувати випускника, який здатний до самовизначення й самореалізації.

 

 

 

Розділ 3. Цілі та задачі освітнього процесу НВК.

Завдання, що проголошені в стратегічному документі освіти – Національній доктрині розвитку освіти, спрямовані на перехід системи освіти на новий тип гуманістично-інноваційної освіти, її конкурентоспроможність у європейському та світовому освітньому просторі, формуванні покоління молоді, що буде захищеним на мобільному ринку праці, здатним робити особистісний духовно–світоглядний вибір, матиме необхідні знання, навички та компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях, буде здатним до навчання впродовж життя. Такі позиції потребують від сьогоднішньої школи особливих підходів до оновлення змісту освіти та застосування нових педагогічних підходів до навчання, упровадження інформаційних та комунікаційних технологій, які модернізують процеси в будь–якій галузі суспільства. Очевидно, що освіта потребує збалансування всіх чинників.

Сучасна парадигма освіти орієнтує школу на реалізацію особистісно орієнтованого навчання. Метою шкільної освіти є розвиток та виховання людини, здатної впливати на особистісну освітню траєкторію, здатну при цьому порівнювати її з національними та загальнолюдськими досягненнями.

Для досягнення нових цілей освіти школа обрала для себе стратегічну ідею – розвиток соціальної компетентності школярів, яка є основою універсальної, здатної до динамічного розвитку особистості. Для формування навичок соціальної компетентності необхідно, на наш погляд, створити умови для розвитку основних трьох складових соціальної компетентності:

·        інтелектуальної компетентності (уміння та навички, які формуються в учнів у процесі предметного розуміння, спонукають до появи високого рівня «особистісного знання» й використовуються для розв’язання нестандартних ситуацій);

·        ситуативного самовизначення (уміння робити відповідальний вибір на підставі особистих якостей, здібностей та задатків);

·        культури співвіднесення (системи діалогічного сприйняття ціннісних позицій, коли учень у змозі виділити та сформувати особисту ціннісну позицію та співвіднести її з позиціями інших і знайти оптимальне рішення).

 

Педагог повинен вступити в особливі взаємовідносини з учнем, які засновані на розумінні його головних інтересів, рівня розвитку та актуального стану.

На першому ступені пропонуються такі освітні програми: традиційне навчання та надання додаткових освітніх послуг за бажанням батьків на комерційній основі. Наявність різних систем навчання пов’язано з особливостями розвитку молодших школярів: класична система забезпечує по закінченні початкової школи достатню навчальну базу дітям, які мають недостатній рівень підготовки до школи, а інші на основі бажання та можливостей самої дитини та її батьків обирають систему розвиваючого навчання (глибоке занурення в понятійну роботу з теоретичним матеріалом) або навчання з деяким розширенням основних предметних знань.

Система додаткової освіти буде складатися з роботи предметних гуртків, дослідницької діяльності (проекти) та вивчення додаткових курсів з іноземної мови (за бажанням батьків, можливо, це буде друга іноземна мова або поглиблення знань з англійської мови), з основ комп’ютерної грамотності, з логіки та вивчення основ економіки.

Основна школа (5 – 9 класи)

Навчання в 5 – 9 класах школи має власні завдання щодо розвитку життєвої компетентності учня.

По-перше, це консолідація розвинених життєвих навичок. По-друге, це розвиток функціональної грамотності учня шляхом формування функціональних компетенцій та пов’язаних з ними здатностей:

·        здатність працювати з текстами;

·        графічна грамотність;

·        здатність до конструктивного спілкування;

·        рефлективність, культура мислення;

·        трудові навички, елементарна технологічна грамотність;

·        здатність до самопізнання, самовиховання.

 

Розділ 4. Навчальний план

 Структура  навчального року та режим роботи закладу

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту», 2018/2019 навчальний рік  розпочинається 1 вересня святом – День знань –  і закінчується 24  травня  проведенням свята Останнього дзвінка.

Державна підсумкова атестація у випускних класах здійснюватиметься у відповідності до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602.  

 

Навчальна практика та навчальні екскурсії для учнів організовуються  відповідно до інструктивно – методичного листа  Міністерства освіти і науки України  від 06.02.2008 № 1/9-61  «Про проведення навчальних екскурсій та практики» та наказу по Митницькому НВК від 24 травня 2018 року №59 «Про організацію та порядок  проведення  навчальних екскурсій  та навчальної практики учнів НВК та дотримання техніки безпеки під час їх  проведення» і проводяться впродовж навчального року.

 

Заклад  працює за п’ятиденним  режимом в одну зміну

     Режим роботи дошкільної групи навчального закладу при п’ятиденному робочому тижні становить 9 годин: з 8.00 до 17.00.

     Структура навчального року для дошкільних груп:

-         початок навчального року – 01 вересня 2018р.;

-         кінець навчального року – 31 травня 2019р;

-         оздоровчий період – з 01 червня по 31 серпня 2019р.

 

 

Навчальні заняття у школі організовуються за семестровою системою:

І семестр – з 03 вересня по 28 грудня 2018 року                     

ІІ семестр – з 14 січня по 24 травня  2019 року                  

 

Впродовж навчального року проводяться канікули:

ОСІННІ – з 29 жовтня по 04 листопада 2018 року (7 днів)

ЗИМОВІ  – з 29 грудня 2018 року по 13 січня 2019 року (16днів)

ВЕСНЯНІ – з 25 по 31 березня  2019 року (7 днів)

 

         Впродовж навчального року тривалість канікул становить 30 днів. Навантаження учнів рівномірно розподілене по вісім тижнів у два  міжканікулярні періоди  першого семестру та відповідно десять і вісім тижнів  у два  міжканікулярні періоди другого семестру 

 

Початок занять: о 8.30.

Завершення занять:

у 1 – 4 класах — о 13годині 05 хвилин

у 5  - 9 класах — о 14 годині 10 хвилин

 

Тривалість уроків:

у 1 класі — 35 хвилин

у 2 – 4 класах — 40 хвилин

у 5 – 9 класах — 45 хвилин

 

Тривалість перерв:

після 1, 2, 5,6  уроків —  10 хвилин

після 3, 4 —   20 хвилин

 

Після 3-го уроку гаряче харчування для учнів 1 – 5 класів, після 4-го  – 6 – 10 класів .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Митницький навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Васильківського району Київської області

 

 Навчальний  план для 1 класу

Назва освітньої галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класі

 

 

 

Мовно-літературна

Українська мова

7

Іншомовна

Іноземна

(англійська) мова

2

Математична

Математика

4

Я досліджую світ (природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

 Я досліджую світ

3

Технологічна

Дизайн і технології

 

1

Інформативна

Інформатика

Мистецька

Музичне  мистецтво

1

Образотворче мистецтво

1

Фізкультурна

Фізична культура

3

Усього

 

19+3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Митницький навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Васильківського району Київської області

Навчальний план

початкової школи з українською мовою навчання

 

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

 

 

2

3

4

Разом

Мови і літератури

Українська мова

4/3

4/3

4/3

12/9

 

Літературне читання

3/4

3/4

3/4

9/12

(мовний і літературний компоненти)

Іноземна

(англійська) мова

2

2

2

6

Математика

Математика

4

4

4

12

Природознавство

Природознавство

2

2

2

6

Суспільствознавство

Я у світі

-

1

1

2

Мистецтво

Мистецтво*/

музичне мистецтво

1

1

1

3

Образотворче мистецтво

1

1

1

3

Технології

Трудове навчання

1

1

1

3

Інформатика

1

1

1

3

Здоров'я і фізична культура

Основи здоров'я

1

1

1

3

Фізична культура

3

3

3

9

Усього

 

20+3

21+3

21+3

62+9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Митницький навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Васильківського району Київської області

 Навчальний  план

закладу загальної середньої освіти з українською мовою навчання і  вивченням мови корінного народу, національної меншини  (російської)

Освітні галузі

Предмети

Кількість годин на тиждень у класах

5

6

7

8

9

Мови і літератури

Українська мова

4/3

4/3

3/2

2

2

Українська література

2

2

2

2

2

Іноземна (англійська) мова

3

2

2

2

2

Мова національної меншини (російська)

2

2

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

2

2

Суспільство -знавство

Історія України

1

1

1

1,5

1,5

Всесвітня історія

-

1

1

1

1

Основи правознавства

-

-

-

-

1

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

-

-

Образотворче мистецтво

1

1

1

-

-

Мистецтво

-

-

-

1

1

Математика

Математика

4

4

-

-

-

Алгебра

-

-

2

2

2

Геометрія

-

-

2

2

2

Природо-знавство

Природознавство

2

-

-

-

-

Біологія

-

2

2

2

2

Географія

-

2

2

2

1,5

Фізика

-

-

2

2

3

Хімія

-

-

1,5

2

2

Технології

Трудове навчання

2

2

1

1

1

Інформатика

1

1

1

2

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

1

1

Фізична культура

3

3

3

3

3

Разом

25,5+3

27,5+3

29+3

29,5+3

31+3

Варіативна складова

 

 

 

 

 

Факультативи

 

 

 

 

 

Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу

 

 

 

 

1

Усього

29/28

31/30

32,5/ 31,5

32,5

35

 

 

Митницький навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Васильківського району Київської області

 

Кількість занять на тиждень за віковими групами

в дошкільному навчальному закладі

 

Види діяльності за освітніми лініями

молодшо- середня група (від 3 до 4 років)

середньо -старша група (від 4

 до 6 років)

Ознайомлення із соціумом

2

2/3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1/2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4/5

5

Сенсорний розвиток

-

-

Логіко-математичний розвиток

1

1/2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

3

3

Здоровя та фізичний розвиток*

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

11/12

12/15

  • години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Тривалість одного заняття у дошкільній групі:

для дітей 3р. – звичайного заняття не більше 12-15 хвилин; інтегрованого заняття 15-20 хвилин;

- для дітей 4р.  – звичайного заняття не більше 15-20 хвилин; інтегрованого заняття 20-25 хвилин;

    -  для дітей 5р. – звичайного заняття 20-25 хвилин; інтегрованого заняття  25-35 хвилин.

     Форма організації занять: групові, підгрупові.

Щодня проводиться одне інтегроване заняття, на якому закріплюються набуті дітьми знання та вміння в різних видах дитячої діяльності.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня для дітей 3р. не перевищує двох, для дітей 4р. – двох, для дітей 5р. – трьох організованих навчальних занять.

З метою запобігання перевантаження дітей можливе проведення фізкультурних занять та занять з образотворчої діяльності у другу половину дня.

У період канікул з дітьми проводиться організована навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізкультурно-оздоровчого, пізнавального (в тому числі - природничого спрямування), мовленнєвого, художньо-естетичного (музичні, образотворчі, художньо-мовленнєві).

Заняття носять як односпрямований, так і різноспрямований характер, широко використовуються тематичні й комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення і використання дітьми набутих знань, умінь, навичок у практичній діяльності, нових ситуаціях. У ті дні, коли плануються екскурсія, цільова прогулянка чи прогулянка-похід (дитячий туризм) за межі дошкільного навчального закладу, заняття з фізичної культури не проводяться.

 

Розділ 5. Перелік навчальних програм

 

Дошкільна освіта - комплексна Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (у редакції 2017  року)

 

І ступінь

1 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Математика

Англійська мова

«Я досліджую світ»

«Мистецтво»

 

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (під керівництвом Савченко О.Я.)

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти”

 

2 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Математика Природознавство

Я у світі Інформатика

Трудове навчання

Англійська мова Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Фізична культура Основи здоров’я

Навчальні программами для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050.Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від   05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

 

3 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Математика Природознавство

Я у світі Інформатика

Трудове навчання

Англійська мова Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Фізична культура Основи здоров’я

Навчальні программами для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050.Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від   05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

 

4 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Математика Природознавство

Я у світі

Інформатика

Трудове навчання

Англійська мова Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

Фізична культура Основи здоров’я

Навчальні программами для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОН України від 12.09.2011 № 1050.Зміни до таких програм: «Українська мова», «Літературне читання», «Математика», «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика», «Трудове навчання», «Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Фізична культура», «Основи здоров’я») Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

 

ІІ ступінь

5 клас

Предмет

Програма

Укр. мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Укр. література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Математика

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Природознавство

Програма з природознавства для загальноосвітніх навчальних закладів 5 клас 2017 рік   (наказ МОН України від 07.06. 2017 №804)

Історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки   України       від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

6 клас

Предмет

Програма

Укр. мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Укр. література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Математика

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки   України       від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

7 клас

Предмет

Програма

Укр. мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Укр. література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки   України       від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

8 клас

Предмет

Програма

Укр. мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Укр. література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія  

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки   України       від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

 

9 клас

 

Предмет

Програма

Укр. мова

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами,     затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Укр. література

Українська література: 5-9 класи Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013, (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Алгебра

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Геометрія

Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  (наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

Зарубіжна література

Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Англійська мова

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р. Наказ МОН від 29.05.2015 № 585 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Біологія

Біологія. Програма для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Географія

Географія. Навчальна програма для 6-9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Хімія

Хімія. 7-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Фізика

Фізика. 7-9 класи. Оновлена навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р. № 804

Історія України

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 №804

Всесвітня історія

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 клас», 2017, наказ МОНУ від 07.06.2017 р. №804

Правознавство

Правознавство. Практичний курс. 9 клас. (авт. Ремех Т.О., Пометун О.І.). Програма, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Трудове навчання

Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи»(оновлена),затверджена наказом Міністерства освіти і науки   України       від 07.06.2017№804

Основи здоров’я

Навчальна програма загальноосвітніх закладів. Основи здоровя -К.:Видавничий дім «Освіта»,2013 (Зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017№80

Інформатика

Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;

Фізична культура

Фізична культура. 5-9 класи . Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Круцевич Т.Ю. та інші). Наказ Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804

Мистецтво

Мистецтво. 5-9 класи (авт. Л. Масол). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . (оновлена), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804