Звіт директора

Митницького навчально –виховного комплексу « загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Васильківського району Київської області Мазуренко Валентини Олексіївни про свою діяльність у 2018/2019 навчальному році

І. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації навчально-виховного процесу в закладі
На початок 2018/2019 навчального року в закладі навчалося 68 учнів. Укомплектовано 9 класів. Охоплено навчанням 100% учнів мікрорайону. Протягом начального року до закладу прибуло 2 учнів.
Працевлаштування випускників.
З 11 випускників школи ІІ ступеню, які закінчують 9 клас, продовжити навчання у 10 класі  планують 7 учнів, інші 6 планують продовжити навчання у навчальних закладах І-ІІ ступеню ( технікуми, коледжі).

Вважаю, що основні заходи шкільного колективу щодо збереження контингенту учнів, а це: збільшення кількості та покращення рівня позакласних заходів, залучення учнів до роботи в учнівському самоврядуванні, до відвідування гуртків, секцій достатні для збільшення мережі НВК. У 2018/2019 навчальному році питання обліку дітей шкільного віку залишаю під суворим особистим контролем.

Кількість дітей в мікрорайоні школи 84.

2. Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес


Після ретельного аналізу анкетування учнів та батьків щодо профільності навчання старшої школи, аналізу кадрового забезпечення закладу, його навчально-матеріальної бази був затверджений 
Навчальний план НВК на 2018/2019 навчальний рік. Варіативна складова 1 факультативна година у 9 класі.

В рамках використання інноваційних технологій вже п’ятий рік  впроваджується в навчальний процес інтерактивні технології:

·        диференційований підхід у навчанні (практичний досвід);

·        технологія критичного мислення;

·        нестандартні уроки та елементи проблемного навчання;

·        технологія тестування навчальних досягнень учнів.

·        тренінгові технології

До інновацій в організації методичної діяльності відносяться також
науково-дослідницька робота:

·        шкільна секція МАН ;

·        виставки та аукціони педагогічних ідей;

·        конкурси професійної майстерності;

·        предметні тижні, тижні педагогічної майстерності

·        психолого-педагогічна діагностика;

·        застосування нетрадиційних форм методичної роботи з педагогічними кадрами;

·        школа передового педагогічного досвіду.

Педагогічний колектив НВК  успішно виконав програму про 100-відсоткове оволодіння вчителями основами інформаційно-комунікаційних технологій.

3. Організація різних форм позаурочної навчально-виховної роботи

Імідж НВК створює робота педагогічних працівників з організації позаурочної діяльності учнів – як предметна, так і виховна. Координації та контролю цього питання я приділяла багато уваги. Тому слід зупинитися на деяких аспектах методичної та виховної роботи вчителів та класних керівників, які дозволили досягти певних успіхів.

Методична робота НВК, виховна


Згідно з річним планом роботи НВК, педагогічний колектив працює над єдиним методичним питанням «Створення умов для всебічного розвитку особистості шляхом тісної взаємодії  «учні-батьки-вчителі» та компетентнісного підходу в організації освітнього процесу» (третій  рік).
На початку року була створена методична рада  на чолі з заступником  директора НВК Тонковид Н.І. До складу її ввійшли: директор НВК Мазуренко В.О., вчитель-методист: Ященко Л.В., вчителі вищої категорії: Генсіцький В.М., Ященко Д.М., Бондаренко Н.І. та бібліотекар Гусакова Т.В.

У закладі була затверджена така мережа методичної роботи:

·        Методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ.  Керівник Ященко Л.В. Методичне об’єднання працювало над проблемним        питанням  «Створення умов для всебічного розвитку учнів початкової школи та вихованців ДНЗ шляхом впровадження сучасних технологій»

·        Методичне об’єднання класних керівників. Керівник Бондаренко Н.І.  Проблемне питання «Виховання в учнів любові до Батьківщини, традицій рідного народу, національної самосвідомості, згуртування дитячого колективу»

·        Методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу. Керівник Тонковид Н.І. Проблемне питання «Інноваційні аспекти підвищення мовної культури та грамотності учнів»

·        Методичне об’єднання вчителів математично-природничого циклу. Керівник Генсіцький В.М. Проблемне питання « Організація навчально-виховного процесу на основі широкого використання нових педагогічних інновацій, технологій та елементів передового досвіду».

Протягом навчального року було проведено за планом 5 засідань методичної ради, на яких були реалізовані всі питання тематики засідань методичної ради, дотримано порядку денного, після кожного засідання визначено конкретні завдання для роботи голів методичних об’єднань та вчителів закладу . Було проведено 7 оперативних нарад для здійснення  і виконання цільових завдань. Всі структурні підрозділи методичної ради Митницького НВК працювали на належному рівні, що і забезпечило якість і результативність роботи та  відповідність основним завданням і меті закладу.

         План курсової перепідготовки та атестація педагогічних працівників відбулися вчасно та якісно, згідно плану та фактично. Було проатестовано троє  педагогічних працівників Митницького НВК – вчителя початкових класів Мазуренко І.М., якій було присвоєно  другу кваліфікаційну категорію,  вчителя фізичної культури Довгого Я.О.,  якому було присвоєно другу кваліфікаційну категорію,вихователя дошкільної різновікової групи Новіцьку Р.І., підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст»,

Серед  19 членів педколективу 17 мають вищу освіту 3-4рівнів акредитації, з них 9 чоловікам присвоєно вищу кваліфікаційну категорію.

Якісний склад педагогів на кінець  року  становить  50%. Оскільки більшість вчителів мають високий рівень кваліфікації й зацікавленості педагогічною майстерністю, позитивно й відповідально ставляться до своєї діяльності, то в закладі переважає демократичний стиль керівництва.

Протягом року за графіком відбувалися засідання методичних об’єднань, робота  яких була спрямована на досягнення поставлених цілей, реалізацію проблемних питань. Активна робота всіх членів методичних об’єднань мала позитивний вплив на навчально-виховний процес, організацію позакласної та позашкільної роботи, відносини в шкільному колективі. Результати підсумкових контрольних робіт, ДПА, ЗНО показали, що в закладі виконується Державний стандарт  та програми з усіх предметів, рівень знань учнів був відповідним до вимог та рекомендацій Міністерства освіти і науки  України.

     У процесі методичної роботи використовувалися як традиційні, так і

нетрадиційні форми і методи: ділова педагогічна гра, огляд та обговорення навчально-методичної літератури, участь педагогів у підготовці та проведенні масових заходів (семінари, виставки, конференції…), звіти, робота консультпункту. Підсумок роботи було підведено на науково-практичній конференції, на якій були присутні всі педагогічні працівники закладу. Рівень роботи методичної ради була оцінено як достатній.

      Спостерігається систематична робота НВК по участі в заходах, спланованих методичною службою району: олімпіади, виставки, інструктивно-методичні наради, семінари-практикуми, заняття творчих груп, виставка, впровадження інноваційної  діяльності, курсова перепідготовка, конкурси.

      У лютому пройшов творчий звіт вчителів, які атестуються, що дозволяє кожному оцінити професійний рівень вчителя, сприяє поширенню педагогічного досвіду, підвищенню рівня самоосвіти.

У грудні 2018 року відбувся психолого-педагогічний семінар «Особистісний підхід-перспективний напрям розвитку закладу»(заступник директора Тонковид Н.І.), у січні 2019 року - педагогічна ділова гра «Шляхи реалізації науково-методичної проблеми» (директор НВК Мазуренко В.О., заступник Тонковид Н.І.), на яких учителі поділилися власним педагогічним досвідом, особистим баченням проблеми і шляхів її реалізації, ознайомилися з досвідом роботи своїх колег, проявили себе як творчу особистість…Найбільше запам’яталася проведена у березні учнівська конференція на тему «Творчість. Компетентність. Лідерство-шляхи до успіху» (Тонковид Н.І., Ященко Д.М., вчителі - предметники), на якій  учителі  та учні показали себе не лише непересічними учасниками освітнього процесу, а людьми творчими, які з надією дивляться у прийдешній час, які відчувають відповідальність за сьогодення і майбуття.

        Однією з найпоширеніших  і досить ефективних форм методичної роботи та вивчення ППД педагогів адміністрацією закладу  є відвідування уроків, позакласних заходів, занять груп ДНЗ, які були проведені педагогами на високому професійному рівні, спрямовані на обмін досвідом та його поширення ( Тонковид Н.І., Бондаренко Н.І., Ященко Д.М., Сідорська Т.В., Мазуренко В.О., вчителі початкових класів). За графіком були проведені виховні заходи, в організації та проведені яких були задіяні всі класні керівники (посвята у першокласники, козацькі розваги, свято Букварика, «Веселі старти», осінній бал, свято «Я дитина України», свято Андрія, «Барви золотої осені», прощання з 1класом…, які вже стали традиційними, «Ми всі діти своєї країни» до дня української писемності (Сідорська Т.В.), «Без сім’ї нема щастя на землі» (Бондаренко Н.І.), на особливу увагу заслуговує виховний захід, проведений у 9 класі до дня 8 Березня,  «Ми нащадки козацького роду» (Ященко Д.М.),  «Дякую батькам за…»(Сідорська Т.В.)… У ДНЗ були проведені на високому професійному рівні ряд заходів: Свято осені, День Святого Миколая, Новорічне свято, родинне свято «У колі рідної сім’ї”, відкрите заняття художньо – естетичного розвитку «Великдень» (виготовлення писанок), «Випускний бал», на якому були присутні батьки, громадськість села, адміністрація закладу…

У цьому році на особливу увагу заслуговує робота консультпункту «Батьки і  діти»(директор НВК  Мазуренко В.О.,заступник директора Тонковид Н.І., лідер батьківського комітету – Головатенко О.А., яка активно проявила себе на цій посаді), що допомогло у вирішенні багатьох проблем школи, взаємовідносин між батьками, дітьми, вчителями, громадськістю.

                  Проводилася плідна позакласна робота з предметів. Так, учителі        філологічних дисциплін провели Шевченківський тиждень, в рамках якого вчителі-філологи та початкових класів провели заходи, присвячені пам’яті Кобзаря, навчально - пізнавальну екскурсію в Ботанічний сад, музей Великої Вітчизняної війни м.Києва, розважальну поїздку в ігровий цетр. Протягом 2018/2019 н.р. помітно наповнюється новим змістом робота методичного  об’єднання класних керівників: проведено цілий ряд заходів, які сприяють вихованню національно свідомого громадянина, патріота України, гуманіста (виставка «Трагедія Бабиного Яру», лінійки-реквієми з виставками, присвячені голодомору 1933-1934р.р., Соборності України, дню Української писемності, Дню пам’яті й рпимирення, день «Чорнобильське відлуння», ярмарок по збору коштів на потреби односельців – учасників   АТО…).

Учнями НВК протягом 2018/2019н.року не скоєно жодного правопорушення. Порівняно з попередніми роками в закладі немає учнів, що перебувають на внутрішкільному обліку, що свідчить про достатньо високий  рівень роботи класних керівників.

У НВК на достатньому рівні, згідно плану роботи та системі заходів проводиться робота з обдарованими та здібними учнями, до якої залучені всі вчителі НВК.  Учні закладу брали активну участь у першому та другому етапах  Всеукраїнських  учнівських  олімпіад  з основ наук. Учні  закладу приймають активну участь у інтерактивних конкурсах: «Колосок», «Кенгуру», «Левеня», «Лелека», «Соняшник», «Веселий колосок», Міжнародному конкурсі ім.П.Яцика.

Хоча в цьому році зменшилася мережа шкільних гуртків, але досить активно і продуктивно здійснювалася робота хореографічного гуртка. Всі учасники гуртка  брали активну участь у загальношкільних та районних заходах: хореографічний колектив «Орхідея» (старша, середня та молодша групи) у районному конкурсі художньої самодіяльності «Веселка 2019» посіли друге та третє місця..

        Активною ( 85%) і результативною є участь закладу в районних заходах для обдарованих дітей.

Результативність роботи та нагородження учнівської організації та педагогічного колективу грамотою відділу освіти Васильківської райдержадміністрації за високий рівень організації позакласної та позашкільної роботи  у 2011 – 2012 н.році, в  2012 – 2013 н.році, 2013 – 2014 н. році, в 2014 – 2015 н. році, 2015 – 2016, 2016-2017, 2017/2018 н. році є свідченням рівня активності закладу та стабільності у роботі з обдарованими дітьми: 2011-2018 н.рік – високий рівень. За здобуття високих результатів у позакласній та позашкільній роботі відзначено вчителів: Ященко Д.М., Ященко Л.В., Сідорську Т.В., Прохоренко О.М.

        На достатньому рівні здійснюється робота  по військово-патріотичному та фізичному вихованню (Довгий Я.О.). За результатами виступів команд загальноосвітніх закладів  Васильківського району в ХІХ-х спортивних іграх школярів 2018/2019 н. року команда Митницького НВК  посіла  17 загальнокомандне   місце, прийнявши участь у 9 змаганнях, що за рейтингом відповідає достатньому рівню.

       На початку навчального року було сформовано органи учнівського самоврядування, які активно  працювали протягом року  в усіх сферах шкільного життя (педагог-організатор Ященко Д.М., голова учнівського самоврядування Коломієць Аня, учениця 9 класу): цікаво, сучасно, творчо проводилися багаточисленні конкурси, свята, вікторини, акції, день учнівського самоврядування, усі предметні тижні… За організацію учнівського самоврядування на районному рівні отримали 8 балів.

          Протягом останніх трьох років учителі навчального закладу не приймали участі у фаховому конкурсі «Вчитель року», «Класний керівник» – спостерігається наступальна тенденція до зниження рівня активності вчителів щодо участі в конкурсі.

         Колектив НВК приймав активну участь у педагогічній виставці «Освіта Васильківщини – 2019», представляючи 2 роботи.  У 2018/2019 н. році відбувалося впровадження дослідно – експериментальної роботи в рамках  українсько – чеського проекту «Усна історія» (Поліщук Є.В.) та інноваційної діяльності (використання елементів  освітнього Українсько – швецького проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» у роботі класних керівників).

       У наступному навчальному  році  буде продовжена робота по наповненню інформаційно-методичного кабінету новими матеріалами: тематичними розробками вчителів, доповідями на засіданнях МО, матеріалами педагогічних ідей та технологій…

Освітній  процес було зорієнтовано на здібності, схильності, розвиток в учнів та педагогів потреби в самовдосконаленні й самоосвіті.
Методичною роботою в
НВК було передбачено реалізацію її основних завдань на 2018/2019 навчальний рік:

·        підвищення педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителя, забезпечення рівня кваліфікації педагогічних кадрів, необхідного для успішного розвитку школи;

·        впровадження різноманітних форм та методів активізації пізнавальної діяльності школярів, організація самостійної роботи учнів для підготовки їх до зовнішнього незалежного оцінювання;

·        створення умов для профілізації старших школярів;
 вивчення, апробація і впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, методик, перспективного педагогічного досвіду;

·        забезпечення рівня кваліфікації педагогічних кадрів, необхідний для успішного розвитку НВК.

Треба визначити, що шкільні методичні об’єднання в цьому році досягли добрих результатів, але є ще деякі недоліки в роботі, які заважають повністю реалізувати творчий потенціал вчителів для вирішення головної проблеми школи. Тому необхідно:

·        активізувати творчу активність педагогів: запровадження в життя кращих надбань власного досвіду через створення авторських програм, друкування власних методичних розробок, участі в заходах району, в обласних виставках – ярмарках, в різноманітних конкурсах;

·        активніше застосовувати можливості сучасних технологій, які впливають на результативність, якість навчальної діяльності учня.

·         створювати умови для самоосвіти вчителів та підвищення їх творчої діяльності;

·         оволодівати найдосконалішими формами, методами і прийомами навчання учнів та формування у них вміння самостійно здобувати знання;

·        активізувати використання електронних засобів навчання;

·         посилити роботу вчителів-предметників щодо підготовки обдарованих та здібних учнів до участі в районних олімпіадах та різноманітних конкурсах, конкурсах – захистах МАН.

Але є ще багато питань, над якими необхідно працювати.
Перш за все - це підвищення результативності роботи
НВК:
1. Підвищення якості навчання і рівня навчальних досягнень учнів, для чого необхідно:

·        формувати в учнів внутрішню мотивацію до навчання;

·        створити кожному учневі ситуацію успіху на основі індивідуального підходу;

·        активізувати роботу з учнями початкового рівня навчальних досягнень: з'ясувати причини невдач учня та визначення шляхів виправлення ситуації;

·        організувати співпрацю з учнями, з їх батьками з питань підвищення якості навчальної праці школярів;

·        за допомогою визначених під час роботи над методичною проблемою школи методів самостійного набуття знань залучати учнів до самостійної пізнавальної діяльності;

·        систематизувати роботу щодо підготовки випускників НВК до участі в ДПА та ЗНО.

2. Підвищення продуктивності діяльності вчителя на уроці:

·        вчити школярів використовувати найраціональніші способи роботи, які сприяють успішному оволодінні навчальним матеріалом;

·        створити на своїх уроках умови для розвитку творчого потенціалу дитини;

·        застосовувати такі технології, методи, прийоми, які сприяли б розумінню всіма учнями навчального матеріалу, формуванню здатності виконати домашнє завдання самостійно, зниженню невмотивованого перевантаження дитини даним предметом;

·         збільшити використання комп'ютерних технологій в НВП, для чого необхідно постійно підвищувати інформаційно-комп’ютерну грамотність вчителів.

3. Підвищення результативності участі учнів в олімпіадах, предметних турнірах, конкурсах різного рівня:

·        проводити систематичну роботу з обдарованими та здібними учнями щодо підготовки їх до участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах;

·        активніше залучати обдарованих учнів до роботи в шкільному МАН з метою підготовки наукових робіт і участі в конкурсах-захистах районної та обласної МАН;

·        здійснювати діагностику і постійно поповнювати банк даних обдарованих та здібних дітей;

·        розвивати індивідуальні здібності і таланти учнів: забезпечити здібних учнів завданнями творчого характеру;

·        проводити предметні вечори за програмним матеріалом, удосконалювати проведення предметних тижнів, виховних заходів. 

4. Підвищення творчої активність педагогів:

·        активізувати запровадження в життя кращих надбань власного досвіду через створення авторських програм, друкування власних методичних розробок, участі в обласних виставках – ярмарках, в конкурсах «Учитель року» тощо;

·        спрямувати роботу кожного вчителя на досягнення результатів в межах району і області;

·        вдосконалювати систему самоосвітньої роботи вчителя;

·         проводити моніторинг педагогічної діяльності вчителів з метою індивідуальної корекції роботи кожного педагога;

·        підвищити творчу ініціативу методичних об'єднань, активне залучення їх до управління закладом.

 

         Невирішені проблеми 2018/2019 навчального року

·        Фінансова і матеріальна незабезпеченість під час організації адміністративної роботи;

·        Не досягнута повна відповідальність рівня навчальних досягнень учнів та їхніх можливостей;

·        Не повністю виконується деякими учителями Статут закладу, правила внутрішкільного розпорядку, посадові обов’язки.